Kevin provar ponche

Ponche de Tambarina.

Tambarina är en frukt - smakar lite åt citronhållet.
Eugenio hade frukter med sig i bilen när Vi åkte till Santa Monica.
Vi fick smaka.
Antonio tyckte inte om den.
Men det gjorde jag - jag gillade den lite sura smaken.

I familjen Tomars ägo  finns det ett tambarinaträd en bit utanför byn.
Vi har aldrig sett trädet än mindre vetat att det finns.
Nästa resa får vi ta oss dit.
Titta och ev plocka en frukt eller två.

Ponche är som likör.
Lite tjock om man kan säga så.
Den dricks oftast av kvinnorna.

Vi fick smaka ponche de tambarina hos Joaquim och Cecilia .
Såå god.
I det formatet tyckte Antonio också om den.

Jag köpte en flaska med mig hem.

Kevin och jag tog ett glas när vi kollade film härom kvällen.

Inför EM- finalen , efter middagen, tog han sig ett glas.



Som blev ...fler...
Såå gott Men också såå lurigt då det är starkt!

Nu kan han köpa en ny flaska snart.
Han reser ner till BoaVista nästa vecka.

Igår fick Antonio äntligen gå in i containern.
Tömma ut hälften så att tulltjänstemännen kunde gång i den och kolla.
Nu ska de beräkna kostnaden för att ta in den.
Sen får han ta hem den till byn.
Hur det ska göras vet vi inte än.
Vi hoppas på att det finns en lastbil som kan ta med hela containern till byn.
Det skulle vara det enklaste för Antonio.
Det skulle bli en resa.
Det andra alternativet är en liten bil/🚚 men det skulle bli flera resor.
Mer jobb.
Tidskrävande.

Håll tummarna för att det finns en stor 🚚. 

Kram 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att Kevin ska dit nu

2016-07-13 @ 22:48:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback