En olycka kommer sällan ensam

I tisdags kväll ringde telefonen.
Den fasta linan.
Det var Kevin.

Antonio pratade med honom. 
Bilen hade brunnit!
Kevin och Rasmus var i Arendal när det började lukta brännt 
Det rök. ..
Och sen sen brann det under motorhuven! 
De fick stopp på bilen. Ringde 112.
Brandkåren och polisen kom.
Antonio och jag skottade fram vår andra bil och körde dit.
Tankarna var många. 
Men ingen passade in







Färgen hade smält vid fälgarna.
Framrutan var sönder.
Hål i motorhuven. 
Smält plast.
Motorn var helt svart. 

Helt osannolikt.
Surrealistiskt.

Polisen berömde Kevin och Rasmus för att de hade agerat rätt.
De var lite chockade killarna.
Antonio ringde fötsäkringsbolaget. 
Pratade med bärgaren. 
Nu står Volvon på verkstan.
Går den att laga. ..näää det tror inte jag .

Vi körde hem Rasmus.


Onsdag en ny dag.
Jobb. Skola.
A är förkyld så han var hemma.
När jag kom hem ringde C.
Hon hade blivit bestulen!!
På sin iPhone!
På väg hem från skolan.

Jävla s**t!
Jag kan inte förstå att någon inte kan skilja på mitt å ditt.
Det som är mitt ska andra rent ut sagt ge f*n i!

Det var en ledsen C som kom hem. Arg var hon också över att det hänt. 
Spärra abonnemang. 
En timma tog det innan allt var klart.

Sen blev det till att åka till Netonnet.
Köpa ny lur.
Tur att C är ekonomisk och sparsam.

Hem. 
Ladda batteri.
Tanka ner appar.
Sprida sitt nya tillfälliga nummer.

Nu är det torsdag.
Två är lediga en är sjuk.
Nu kom C ner och hon mår inte heller bra.
Fryser.

Jag ska äta frukost sen blir det jobb.

Ikväll ska jag till Mölndal.
Träffa vännerna i brottsofferjour-gruppen. 
Parvin och Ismael har bjudit hem oss till sig.

Ha en fin dag!

💖

Kommentarer
Postat av: malin

Fy sjutton på all of the above. :( kram till er alla!

Svar: 💖
Elisabeth T


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback