Märkligt beteende

Zigge får Frontline - det minskar absolut antalet fästingar men tar inte helt bort de läbbigt små djuren.

Det som är märkligt är hur Zigge beter sig när han hittar en fästing som "trillar av honom".
Idag vaknade jag tidigt och tyr var det för mitt på köksgolvet står Zigge. Stel som en pinne och dreglar. Framför honom ligger två gråa saker. En fästing och ett skräp.

Han blir paralyserad av den. Börjar dregla och där står han tills någon av oss kommer till hans undsättning.
Vi kan på dregel-pölen se hur länge han har stått där. Vi pratar läääänge - ibland har dregel -pölen varit stor som en mat tallrik!
Vi har pratat med hans veterinär om det men hon hade aldrig hört talas om detta beteende.
Än mindre kunde hon förklara det.
Ja Zigge tänk om du med ord kunde förklara för oss.
Kan det vara något fästingen utsöndrar? Någon doft ?
Vi har inte en aning men jag är glad att jag vaknade så han slapp stå där Länge och dregla.

Ha en fin torsdag. Nu ska jag fixa å trixa lite. Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback