Vilken vecka

Jag började den med att träffa Nene. Igen.
Hon har varit här och passat sitt barnbarn Rio.
En riktig liten charmör.

Jag mötte henne hemma hos sin dotter Ida.
Vi hann prata och jag blev klippt!
Tjoho!
Så skönt att bli klippt av någon som känner mig och mitt hår.
Som vet att jag inte ids lägga mycket tid på håret och att mitt hår är av nordiskt fjunig kvalite.


När jag skulle gå till jobbet blev det en promenad i minnenas alle.


Mina hoods.
Pennygången.


Västerhedsskolan.
Min skola.
Här gick jag på låg och mellanstadiet.
Gerda Röman, min första fröken.

SvenOlof Pettersson tog över oss i fyran till sexan.


Promenad ner mot axel där jag tog vagnen.

Jag har ätit frukost på stan. Liebling. Gott.
Härligt sällskap av kollegor.


Jag har idag varit i Gårdsten hos Pia.
Idag gick startskottet för vår resa.
Nästa år fyller Eva 50 år och det ska firas.
Rejält.

Vi har sparat i ett par år. Ikväll har vi pratat. Googlat.
Drömt.
Kontaktat Benny som har en resort.
Kollat priser.

Det ska bli så kul.


Nu är timmen sen. Jag ska hämta Cornelia om en timme.
Sen blir det sängen.

Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback