Helgen som gick

Jag var ju ledig i fredags.
Cornelia och jag åkte till Backaplan. Fönstershoppade lite.
Handlade på Rusta.

Vi åkte till free4life där Cornelia fick massage av Helena.
Bussen hem.
Kevin och Zigge mötte upp oss vid hållplatsen.
Cornelia vilade.
Kevin och jag åkte till Biltema och Coop.
Mat och sprayfärg inhandlades.

Antonio åkte ju på konferens och då passar målarna på att dansa på bordet. :-D


Vi målade den inre hallen i samma färg som entrehallen.
Dörrar målades vita. Karmarna likaså. Kevin spraymålade brädor som blev till hyllor.
Konsoller och lås.

Cornelia och jag höll på halva fredagskvällen.
Klara blev vi och fint blev det.Nöjda.

Lördag. STÄD. Fixa undan. Förbereda. Göra efterrätter.
Läsa recept.
Klockan halv fem kom de. De underbara tjejerna.


Med sig hade de underbara blomster. Lördagsblommor istället för fredagsblomma.

Vi skålade i italienskt bubbel. Crostini m pesto.

Vitlöksgratinerade musslor till förrätt.
Syditaliensk kycklinggryta till huvudrätt.
Chokladmousse och tiramisu till efterrätt.


Lakritspresent som jag fick av Nelita.
Goda italienska drycker som vi köpt i Rom.
Frangelico på en bädd av is. Mmmm så gott.


En helt underbar kväll!
Så mycket prat. Skratt. Allvar. Högt. Lågt.Djupt och ytligt.
Allt i en härlig blandning.

Köket så rent ut sagt för jävligt ut. Totalt kaos. 
Måååånga glas blev det. Efterrätterna var totalt 24 glas!
Sen var det vinglas.
Glas för bubblet.

Diskmaskinen fick bekänna färg.

Tack för att ni kom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback