Onsdag

och jag börjar sent. Halleluja för det!
Jag har haft sjukt mycket att göra på jobbet. Jag blev t ex beordrad att jobba i lördags...i sju timmar på ett uppdrag som så att säga inte är my cup of tea.
Well well som den professionella tolk jag är gjorde jag allt jag kunde för att det skulle bli bra. Det tog tid, timmar att förbereda men jag är mer än nöjd med hur det gick.
Kanske har jag hittat en ny nisch att förkovra mig i. Jag gillar ju att lära mig saker.
På detta område finns det en hel tjock bok att läsa. Enligt min bror är det världens mest spännande sagobok.

Morsdag var det i söndags. Jag hade en underbar förmiddag med Cornelia på Megaloppisen i Majorna.
Det var knökat med folk!
Och vi hade cyklat dit...ja ja vi tog oss från Mariaplan till Gatenhielmska för att möta Camilla. Hon hade lagt undan lite fina tallrikar till mig. Tack för det <3
Vi promenerade tillbaka till Mariaplan , mötte Karin och Goreth på vägen.
Linnea och Tobias sprang vi också på.
Cornelia bjöd mig på glass på Mariaplan, den var så god och det var så mysigt att hänga med henne.
Vi cyklade hemåt, över bron där vi stannade för att fota lite.
Väl hemma var det till att fixa.
Svärfar med fru.  & Svärmor.
Manuel, Maria med söner skulle komma på middag.
Det hade jag förberett i morse, Pulled Pork.
Trendigt så det förslår.
Coleslaw serverade vi till det.Och ett gott bröd.
A jobbade på med att avsluta en del projekt som hade gått i stå här hemma.
Skönt när den sista listen sätts på plats.
Middagen blev både god och trevlig.
Till efterrätt blev det Gundiths tårta men jag serverade den i bakelseform.
Den blev uppskattad.

Kvällen led mot sitt slut och ett litet avsnitt av The Mentalist fick avsluta denna dagen.

Hmm mycket text idag.
Inga bilder ...inte bra. Jag får göra ett inlägg från mobilen där de flesta bilderna bor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback