Minns ni mopeden?

Sommaren före året jag fyllde 15 gav morfar bort mopeden till Mikael Boström.
Morfars kompis son.
Inte kul.
Inte blev det roligare när jag var tvungen att köpa tillbaks den för en 500- hundring.
Och sen hade tokstollen målat om den.
Förstört den.
Originalfärgen var översprayad med rött och svart.
Två glitterbokstäver m och b.
Skitfult.
 
Jag köpte den för jag ville ha den.
Det tog över en timme att köra hem den till Tvärålund från Vännäs-
den gick max 30 km/h om det var nerförsbacke, medvind, hemlängtan och jag var kissnödig.
Men den är så fin.
Sadeln är stor och hela min rumpa får plats.
Jag körde den mycket trots att jag var 14½.
Jag fyller ju i december.
Flera sommrar.

I byn var jag enda tjejen med moppe.
Det var coolt.
 
Nu är den på verkstan och det kommer att ta tid för dem att laga den. 
Jag räknar med att den är klar....nästa sommar.
Det är någon som har kapat kablar på den, lossat lite på saker här och där..
Jag ska inte prata illa om de döda men det var inte så smart gjort av Gunnar att göra det.
 
Det kommer bli en glad dag när jag kan köra hem den från Säve.
 
Då ska den åter vara vaniljgul.
Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!
Jag längtar nästan lika mycket som dig till att mopeden ska bli klar och läggas ut på din sida! Jag fick låna en likadan av grannen när jag skulle åka och bada.. Oj vilka minnen den väcker.. Kram

Svar: Vi kan ta oss en tur när den är klar!Kram
Elisabeth T

2014-05-12 @ 12:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback