..var till doktorn

för ett tag sen. Det var en för mig ny läkare då min gamla har bytt till Torslanda vårdcentral.
Jag är inte så kinkig men denne man...nja jag vet inte. Han trodde att jag var en enkel patient, det skulle gå på två röda.
När så sen inte var fallet blev han lite stressad. Jag hade inte sagt att det skulle ta två sekunder.
Jag har sedan i dec. haft ont i mina fötter, på ovansidan fotryggen. Jag skulle kunna rita ett streck och visa var det onda sitter.
Doktorn sa att jag skulle fixa inlägg till skorna. Jag trodde inte för ett öb att det skulle hjälpa.
Idag ringde sköterskan, bokade en telefontid med doktorn. Mmm sänkan var inte som den ska vilket kan tyda på att något inte är som det ska. 
Nä jag har ju ont i fötterna...jag tror jag behöver medicin.
Inflammation kanske....för varmt är det och ont gör det.
 
På torsdag får jag veta mera.
Tills dess får jag ha ont.
 
 

Kommentarer
Postat av: El´ena

Hej! Har inte skrivit något på länge, men jag läser ofta! Har tyvärr råkat ut för samma situation med läkare och det är inte roligt. Där vi bor nu är det väldigt svårt att få samma läkare och när man hittar ngn bra är han borta nästa gång man ringer och vill ha tid. Jag har råkat ut för en riktigt flunsa och går nu på penicillin igen. Med tanke på förra årets "smäll" gick jag andra dagen jag kände mig dålig. Det du beskriver om dina fötter har jag en vän som beskrev för mig och du tror mig säkert inte men vännen hade urinsyra i fötterna!!!!!!!!!! Lycka till! Kram

Svar: Oj, urin i fötterna! Är inte det det samma som gikt?Jag har iaf fått tid för att prata med doktorn nu på torsdag. Jag vill inte ha ont längre, det är speciellt på kvällarna det kommer. När jag vilar mig. Kanske är det så att jag förtränger det på dagtid??
Ja, det är bra att du är rädd om dig. Det kan gå så tokigt annars.
Jag är glad att du läser det jag skriver, ni är en liten men naggande god skara som är här och läser.

Ha det gott. Imorgon är det en stor dag, Felicia fyller 20!!
Elisabeth T

2014-03-10 @ 23:24:21
Postat av: El´ena

Hej igen! Jo, det är liknande gikt....Skrev inte att min vän blev helt botad!! Hälsa henne och gratulera - en stor dag i livet. Kram

Svar: Då hoppas jag att jag också får den hjälpen. Det gör för ont för att bara härda ut.
Jag ska hälsa henne. Hon fick champagnefrukost med skönsång!
Elisabeth T

2014-03-11 @ 17:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback