Söndag

och mitt huvud väger tre ton bly!
Vad är det det heter...
..mår som jag förjänar..
men roligt hade vi!
 
Och middagen blev så god.
Vi lagade detta.
 
Älgfärsbiffar.
 
De blev så goda.
A gjorde en god svampsås.
Mandelpotatis.
Och till det hela serverades gele och en enkel sallad.
Merlotvin för den som vill ha det.
Vatten / öl till någon.
 
Maten var uppskattad.
Den professionella kocken berömde maten.
 
 
Till efterrätt gjorde jag denna.
Amerikanska cookiecake.
Den smeten var sååå god.
Tur att det blev en kaka.
Den fick dock bo liiiite för länge i ugnen vilket gjorde att den blev lite hård.
Men god.
Till den serverade vi lite lättvispad grädde.
Och kaffe.
Och lite goa grejer till det.
 
Umgås med vänner man inte sett på länge är så härligt.
Vilka storys vi fick höra från Skåne-land.
Izaura The African woman.
 
Sen drog vi till stan. Isabel körde.
Hennes bil kan fickparkera helt själv.
Lite spooky.
Vi hämtade upp Odette på vägen.

Soulhousefesten var som alltid rolig.
Vänner.
Musik.
Vi dansade från det vi kom till dess vi gick hem.
Drack en å annan go drink.
 
Vi fick skjuts hem av Candy.
 
Idag är det en ny dag och den kan tendera att kännas låååång men
snart kommer huset att fyllas av vänner.
Små och stora.
Vi ska scrappa.
Det ska bli kul.
Prata.
Fika.
Mysa.
 
En liten tanke finnes längst bak i mitt huvud och det är att jag kanske kan springa med Ditte sen.
Senare ikväll.

Ha det gott.
 
Smolken i bägaren är att min mobil är död.
Stendöd.
Tur att jag har garanti kvar på den.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback