Onsdag

å min näsa är lite tät.
Jag har känt mig hängig i ett par dagar. Jag hoppas att det ger med sig.
Igår lagade jag soppa. Jag hade fått för mig att jag skulle göra kronärtskockssoppa. Gu´vilket långt ord!
Sagt och gjort, nu är den hälld i en glasburk för vidare transport till jobbet.
Den blev god. Inte för att jag vet hur jag hade förväntat mig att den skulle smaka...
Idag är det förberedelser som gäller på jobbet, inför uppdraget i eftermiddag.
Sen är det hem och det vanlig bestyren.
Jag har brynt en hel kyckling som nu ligger i crockpoten, Det blir dagens middag.
Jag var och handlade igår . Det är ganska ...trökigt, hitta allt. Lägga upp på bandet , ner i kassar,(om man inte kör express), Ut till bilen, in i huset.
Jag torkar alltid ur kylen innan jag fyller på den. Diskar ur grönsakslådan. Lägger en servett i botten på den som suger upp fukten. Så gjorde alltid min mamma!
När allt är på plats, då njuter jag. Jag gillar när det finns att välja på .
Vi hade en plan på att kolla fotboll hos grannen men när Zlatan inte skulle spela blev vi kvar hemma.
Det blev en tidig kväll. Jag läste min bok. Det är en kokbok med inslag av kärlek.
I like.
Den fick jag av Mia U när hon var här i söndags.
Oh, just det , jag ska hitta ett nytt datum för en ny scrap-eftermiddag.
Nu ska jag piffa till mig. Ha det så gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback