Mmm

ljuvlig start på dagen. Jag och Zigge tog en härlig promenad längs med kajen. Det är så skönt när det finns tid. Jag har som alltid en massa saker jag borde men idag hade jag inte lust. OM sanningen ska fram är det sällan lusten för alla borden infinner sig.
Häxan-skurtant har inte varit här på länge. Jag önskar hon kommer snart.
Idag börjar jag sent, jag ska både tecken och skrivtolka idag. Det är kul. Jag har en elev som jag handleder tillsammans med min kollega Stellan. Vi är ett bra team, jag gammal han yngre. Vi har olika bakgrund och vi har jobbat olika länge. Svårt att ha jobbat lika länge som jag...eleven föddes samma år som jag slutade tolkutbildningen!!
Igår när vi satt och pratade, eleven och jag, kände jag att det är så kul att vara handledare. Att guida. Visa på tekniker, lösningar, prata om vårt jobb och samtidigt få nya tankar, ideér från eleven. Höra hur tongångarna går i skolan nu.
Det är inte alltid de två går hand i hand, skolan och verkligheten.
Jag är en stolt tolk och jag tycker att mitt jobb är värdefullt och viktigt.
Förra veckan kollade jag på lite auktorisationsprov för sjukvårdstolkning. Min chef vet hur man sår ett frö hos mig....Men milde himmel vad det var mycket jag skulle kunna . Jag säger inte att det är omöjligt men jag får nog läsa en grundkurs i medicin/sjukvårdskunskap först. Är det någon av er som brukar hälsa på här som kan tänkas ha en bok eller två i ämnet?
Hm jag skulle iaf kunna säga att tre av er borde ha det...ni vet säkert vilka ni är.
Tacksam om jag får låna bok/böcker.
Jag e ju en kunskapsnörd, jag gillar att lära mig nytt. Jag kan inte vila i att vara en av de två som har varit anställd längst på tolkcentralen. Jag måste hela tiden hålla mig up-to-date, utveckla mig,lära mig mer, nytt.
I like mitt jobb. Det ger mig ny kunskap varje dag. Varje dag. Igår lärde jag mig att behärska mig...det ska jag berätta om en annan dag när hjärtat inte stressar iväg vid bara tanken på det uppdraget.


Ha en fin onsdag.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback