Möten

verkar vara mitt tema.
Mitt jobb innehåller många möten.
Inte alltid den typen där man skriver protokoll och har en justerare.
Mer möten mellan människor.
IRL!
 
Igår var jag på TIV:s fortbildningskväll.
TIV betyder Tolkar i väst, en undergrupp till STTF.
Sveriges Teckenspråkstolkars Förening.
En yrkesförening.
Det var en tjej där, Ira, som undervisade , väldigt basalt, i ASL.
American Signlanguage.
Det var såå roligt och såå svårt.
Handformer jag aldrig har tagit i mina händer.
Träningsvärk.
Jag önskar att det blir en fortsättning.

Idag har jag två möten bokade.
Ett kommer att göra skillnad på utsidan.
Det andra på insidan.
Båda är viktiga.
Det gäller att ta hand om hela sig.
Inte bara fasaden, det som syns, utan även det som är gömt.
 
Det som är gömt i snö kommer fram i tö...det gäller allt, inte bara saker som är borttappade utan också det egna jaget.
 
Idag ska båda sidor bli boostade.
Härligt.
Båda kräver mod.
Mod att ändra, förändra, lägga till, dra ifrån, känna efter, tro.
Lita på,
sig själv och andra.
Mod.
 
 
Ha en fin dag.
Kram
 
ps kaffet jag köpte igår smakar himmelskt.
WIENER-kaffe från Belgiska pralinboden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback