Mmmmat

Jag gillar mat. Vi gillar mat.
Vi gillar att laga mat .
Och att äta mat.




Köttbullar,lite större än vanligt.


Använder mina fina bunkar .





Zigge är gärna med i köket. Det kan ju trilla ner en go'bit!



Morgondagens middag. Tacos . Nej, vi äter inte det varje fredag!
Jag vet att många har det som stående fredags middag men det har inte vi.
Det är dock lättlagat för våra ungdomar när föräldrarna inte är hemma.



Det kan bli för mycket av det goda. Då kanske denna måttsats kan våra till hjälp.
Grön är för grönsaker. Orange för kolhydrater. Blå till protein och gul till sås.
Finns en för män och en för kvinnor på apoteket Hjärtat.
Nu ska makaronerna stuvas.Det har Cornelia bestämt.
Kram

Kommentarer
Postat av: El´ena

Inte bra!!!!! Man blir så himla hungrig när man ser alla bilder på din blogg. Räcker det inte med att jag slutade röka för 9,5 månader sedan och gått upp en massa kilo? Får nog sätta hänglås på kylen :). Nej då - fortsätt med bilderna, jag får faktiskt tips om kommande middagar. Vi lagar mat varannan vecka och jag börjar min vecka i morgon. Ska göra köttbullar! Kram på er alla.

Svar: kul att du gillar mina bilder. Jag själv tycker att det blir mer levande om det inte bara är text. Bra tanke med att laga mat varannan vecka.
Hm, kan du inte ta en promenad varje gång som röksuget sätter in?
Jag börjar känna resultat på träningen, fick fixa mig ett skärp till byxorna. Köpte ett bling-blingskärp.
Det är gott när det känns att det gör nytta.
Kram och hälsa Janne
Elisabeth T

2013-01-17 @ 21:40:24
Postat av: El´ena

Vi är ute och går 1 timme med grannens 4-åriga Amerikanska Cockerspaniel nästan varje dag, det är skön motion. Världens gulligaste, mest ouppfostrade hund! Jag har fått lite pli på honom så nu kan han i alla fall gå fot i stället för att dra som en tok.Tyvärr räcker det ju inte med att promenera så när jag blivit av med mitt virus (halsen, öronen) ska jag ner på Actic igen.Janne hälsar, idag har vi -19,4, vindstilla och klarblå himmel - underbart väder ! Kram

Svar: Härligt med hundpromenader.Ja träna när man inte mår bra är inget att rekommendera.
Friskt ute. Här är det också fint väder. MEN efter gårdagskvällen/natten ska jag bara titta på det fina vädret genom fönstret.
Elisabeth T

2013-01-19 @ 10:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback