-Mamma , jag har inte sett dig rastlös förut!

Nä, det stämmer Cornelia. Jag har inte varit det tidigare under semestern men nu är jag det. Och det är Ok.
Jag tror att det är för att jag vet att jag börjar jobba på måndag.
Det känns bra.
Denna semestern har fyllt mina batterier med solsken, bad, middagar, resor, böcker , skratt, vänner och mycket tid med min familj.
 
Den har varit så skön.
Avkopplande.
 
 
Vi, jag ,har tagit dagen som den  kommit. Inte haft några måste , bara "om-jag-vill-och-har-lust" saker.
Jag har varit. Landat. Det känns bra.
 
Jag är tacksam över att jag har ett jobb att återgå till. Ett jobb jag trivs med, fina kollegor och en spännande höst att möta på tolkcentralen.
Det händer saker, någon har slutat, några ska vara lite tjänstlediga för att pröva sina vingar på annat håll.
Kul för dem.
 Detta påverkar mitt jobb, jag kommer att få fler skrivtolksuppdrag, vilket jag tycker är roligt.
Tolktjänstutredningen ska återigen gås igenom.
Jag ska på något sätt delta i det.
 
Felicia ska inte tillbaka till skolan.
Hon har nu påbörjat sin vandring i livets-hårda-men-lärorika-skola.
 
Kevin börjar andra ring.
Skoj.
 
Cornelia börjar nian.
Det sista obligatoriska skolåret.
 
Jag känner att jag har kraften, batterierna är gröna.
Fulladdade.
 
När måndagen kommer är jag redo.

MEN före det står det andra spännande saker på agendan.
Kräftskiva!!
Det ska bli kul. 
 
Kommer vädret att ge oss en dag till på stranden?
Kommer jag att få gosa med lilla Emelie?
1535 gram lätt och 40 cm .
 
Jag ska säkert hämta något barn.
Dricka lite gott.
Laga lite mat.
Mysa med min man.
 
Livet är bra härligt!
 
 
 
 
Nu ropar Cornelia att det är filmtajm!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Filmen var rolig och det var mysigt att det bara var du och jag. Hoppas vi kan hitta någon annan film och göra om det snart :D <3

Svar: Ja, det var en perfekt film för oss att titta på. Gott var det med popcorn oxå - å kall Cola.
Elisabeth T

Postat av: Camilla

vad mysigt det hela låter!
Är småsugen på lite ledighet nu....

2013-08-01 @ 17:27:37
URL: http://rainred.blogg.se
Postat av: Anonym

Denna sommar har verkligen varit underbar! Jag och barnen är lediga nästa vecka med, en sista semestervecka. Vi, eller rättare sagt Jag, vill till stranden- barnen har tröttnat (!) och vill göra annat. Tur att det är jag som bestämmer, än så länge :)
Kram Sara (B)

2013-08-02 @ 19:31:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback