Att ge av sin tid

det tar inte mycket kraft att vara snäll.
Igår när jag var på Hemköp såg jag att de hade fläsklägg. Jaa, jag vet, kanske inte den vanligaste maten men när jag såg den tänkte jag:
-"mormor, Viola!"
Smaken från barndomen.
Vid kyldisken stod en äldre dam , hon såg på mig och sa att det var billigt idag att köpa lägg.
Jag tänkte en sekund och sen frågade jag:
-"vad ska jag göra med den?"

Det leendet hon gav mig tillsammans med ett recept på ärtsoppa finns inte att läsa i en tidning.
Jag blev glad och jag tror att hon tyckte det var kul att vara till hjälp.

Nej, ärtsoppa blev det inte men väl kokt lägg och idag ska det ätas tillsammans med potatis och sås.
Barndom!

Jag är också så glad för Cornelias skull. Hon hade, trodde vi , fixat en praoplats men se så var det inte.
Hon satte sig och skrev ett mail som hon skickade till ett ställe där hon gärna ville vara.
Idag kom svaret, Välkommen hit!
Härligt när möten med vuxenvärlden blir bra.
Nu är det en glad tjej som sitter i soffan. En vecka på ett spännande ställe.

Nu ska jag duka bordet och sen äta. Det är lite logistik i familjen idag.
Köra kors och tvärs.
Kram

ps en ny funktion på Blogg.se är att jag kan svara på era kommentarer. Har DU läst?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback