Mmm hoppas

att jag under dagen får besked om att bilen är klar. Den är på verkstan. Igen.
Denna gången är det liiite lustigt. När vi hade den inne på service före vi åkte till Umeå så påpekade de lite fint att dörrarna på passagerarsidan inte var rätt justerade.
OK sa vi, vad kan man göra och hur blir det om de hänger fel?
Vi fick en förklaring om att framdörren ska sitta lite längre ut för att ge skydd åt bakdörren. Att inte den ska få stenskott.
OK sa vi och ringde till säljaren. Vi har ett års garanti på bilen. Han fixar en tid för bilen på verkstan nära där vi bor.
Kan tro att de inte är såå glada för att de måste göra detta jobbet på GARANTIN! De hade säkert en önskan om att vi skulle laga detta och betala för det men så blev det inte.
Hoppas också att jag ska få sms under dagen att bilderna jag laddade upp igår är skickade. Jag har framkallat en bild som jag tänkte använda de närmsta dagarna.
Naglarna är ok, jag var lite trött när jag målade dem. Jag kan verkligen bli helt sjukt sugen på att måla naglarna. Jag tycker det är fint.
I mitt yrke råder det olika uppfattning om huruvida det är ok att ha målade naglar som tolk eller ej.
Jag e lite obstinat. Tänker att döva själva har det och inte stör de väl varandra med det?! Ja säger då andra, vi är professionella tolkar, jo absolut men jag har ingen direktkontakt med brukaren så det finns ingen hygienaspekt på det hela. Och professionaliteten sitter väl inte i naglarna ?!
Jag tror helt enkelt att i begynnelsen när tolkyrket växte fram, blev en profession, så skapade man dessa "regler". Detta tillsammans med "regeln" om att alltid ha svart tröja!
NÄ jag tror inte på detta . I vissa situationer, t ex när jag jobbar med dövblinda personer har jag svart tröja, gärna höghalsad och inget lack. Men det är för att personen ser dåligt.
 
Nu ska jag ta en kopp kaffe.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback