Ett kapitel är slut

När min mamma dog var det många saker som skulle göras.
Praktiska saker.
Nu är den sista (?) klar.
 
Imorgon får Gamm´Tvärålund en ny ägare.
Tant Inga har köpt det.
 
 
 
Här har jag tillbringat många somrar.
 
 
Cornelia tog många bilder och det är jag glad för att hon gjorde.
Vi kan titta på dem.
Prata.
Minnas.
Glädjas.
 
 
En fantastisk plats,
ett  hus byggt av min morfars far Erik.
Min morfar och hans syskon är födda här.
Min mamma.
 
 
Kakelugn.
Korvgrillning.
Ved.
Skog.
Vidder.
Tystnad.
 
 
Nu är dörren låst.
Nyckeln är skickad till mäklaren.
 
Med kärlek kommer jag att minnas Gamm´ Tvärålund.
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

fina bilder på ett kärt hem (och kär vän!)

Svar: Mmm visst är det fina bilder , de finaste är de bilder jag bär i minnet
Elisabeth T

Postat av: Sara

Vilka fina kollage du fått till! Förstår känslan, har kanske samma relation till Lillänga, ett hus där min mormor var född och uppväxt. Sålt. Tomt. Minnen. Kram

Svar: Ja visst är det så men tur att vi bär minnena med oss hela tiden.Jag kan åka förbi huset, kanske låna en nyckel av tant Inga men bäst kanske är att ha minnens kvar så som jag vill ha dem.
Kram
Elisabeth T

2012-11-30 @ 07:13:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback