Möten

Jag skrev härom dagen att det är spännande med möten.
Ibland uppstår möten spontant.

Idag skulle jag åka spårvagn men den som kom var trasig så jag fick vänta på nästa.
Det är här det sker..
för på den vagnen som jag sen tar stiger en gammal kär bekant till mig på!
Min härliga gamla teckenspråkslärare!
Om jag aldrig hade haft henne som fröken när jag en gång för länge sen började lära mig tecken så hade jag antagligen inte haft detta jobb.
Hon frågade mig när jag var typ 13 vad jag skulle bli när jag blev stor.
Jag visste inte riktigt vad jag ville.
Hon sa:
"Då ska du bli tolk!"

Hon har alltid funnits för mig genom mina utbildningar.
Teckenspråkslinjen -87
Tolkutbildningen 89- 91

Jag har henne att tacka för mycket.
Det har jag talat om för henne.

Kram!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback