Jag fick ett sms

igår eftermiddag som satte fart på mig!
Jag hade tur som avslutade min arbetsdag ganska nära hemmet.
Jag hann hem och fixa med middagen, piffa mig lite och sen iväg.

Ylva var i stan och ville ses!
Ylva som jag lärde känna när jag jobbade på Svalebo i mitten på 80-talet.
Vi har gjort så mycket kul ihop.
Saltholmens dambad.
Cyklar.
Valand.
Karl-Gustavsgatan.
Shorts.
Ljungans café.
Skratt.
Jobb.
Detta är några ord som poppar upp i mitt huvud.

Ånn.
Åre.

När jag började tolkutbildningen var hon klar med sin lärarutbildning.
Hon ville ha ett jobb där hon på fritiden kunde åka skidor.
Det blev byskolan i Ånn.
Det ligger mellan Åre och Storlien.


Vi möttes på Korsvägen och gick till InContro.
Att träffas igen efter över fyra år kändes så kul och vi bara tog vid där vi slutade.
Vi har pratat i telefon men inte setts IRL.

Vi beställde in en flaska vin!
och sen babblade vi oavbrutet i ett par härliga timmar.
Att prata högt, lågt, vitt och brett är så befriande.
Vi gillar varandra genuint.
Vi ger och får.
Berikande samtal om allt, både roliga saker och saker som är jobbiga.
Mycket skratt blev det.
Och mer vin...
de takterna sitter i...

Antonio och Felicia kom.
Kul för dem att träffas också.
Spännande för Felicia att gå på "krogen",
hon drack Cola.

Ett överraskande sms gav ett fantastiskt avslut på dagen.

Kram till Dig Ylva!
Tack för en mysig kväll.

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback