Fredag

jag och tjejerna är ensamma hemma.
Killarna är ute på AW och med kompisar.

Dagen idag blev lite som den härom dagen.
Det kom en kommentar med en fråga om fika.
Klart jag vill fika!

Tjipp tjopp och iväg.
Träffade Camilla, fikade på DaMatteo i Victoriapassagen.
Mysigt ställe även om stolarna var hårda.
Vi kikade på blommor.
Tyvärr hann en tjej norpa de fina rosa ranunklerna mitt framför ögonen på mig.
Det blev en blekrosa kvistros istället som nu står på toa.
:O)

Jag kom hem med en påse fina böcker, tre som jag fick och en på lån.
Tack för dem Camilla.

Hemma var jag för att vända,
Cornelia kom hem från skolan och vi for till en annan blomsteraffär.
Den fina på Mariaplan.
Ska fota nästa gång jag är där.

Vi köpte påskliljor och en söt kyckling.
Allt till mormors grav.
Vi hade med oss en spade/kratta så nu har vi luckrat upp jorden och satt ner blommorna.
Tänker att lökväxter kan bli fleråriga.
Kycklingen gör nu tomten sällskap,
julen varar ända fram till påska.
Sällskap är aldrig fel.

Vi åkte till stallet för att hämta Felicia och via ett inköp av glass tog vi oss till Zelma-hästen.
Felicia fixade sina saker och vi tog Zigge på promenad.
Vi hittade vitsippor och tussilago.
Hunden badade i bäcken och vi fick sol på näsan.

Hemåt.
Till coop för att handla.
Tänk, hur många gånger jag är där på en vecka!
Revbensspjäll och coleslaw.
"Mys" och dricka.

Dammsugaren har jobbat en stund.
Jag tycker om när häxan skurtant hälsar på...
Toan är skurad och blommorna står fint i fönstret.

Nu ska vi snart mysa ihop oss i soffan.
Let´s Dance börjar ikväll.

Jag tror jag ska rösta på Anton Hysén..

Ha en fin fredag.

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback