Lördag

Vaknade tidigt vilket berodde på att jag hade lagt mig tidigt igår.
Jag var såå trött.
Bestämde mig för att ge mig hän åt att sova.
 
Frukost med obligatorisk läsning av GP.
Antonio och Felicia for iväg till olika aktiviteter.
Jag började förbereda mig för att cykla till Backaplan men DÅ
hittar jag inte nyckeln och när reservnyckeln är upphittade är hela cykeln BORTA!
Hjälp!!
..då ringer en klocka..Cornelia hade den till träningen, hade cyklat till Oliva och de hade gått tillsammans dvs cykeln var kvar hos Olivia!
Cornelia fick gå med mig och samtidigt rasta hunden.
Jag cyklade i ett behagligt tempo men blev ändå varm.
Mia och barnen kom precis samtidigt som jag.
Barnen lekte och vi fikade.
Vi satt ute.
Härligt.
Klokprat i en timme.
 
När jag cyklade hem gjorde jag lite ärenden.
Köpte en present till morgondagens kalas.
Cyklade förbi här
och jag drömde mig bort eller rättare sagt ner i källaren för en stund.
Det gick inte att bara titta..
Det kostade 38 kronor,vilket är lite, att stanna till här.
 
Väl hemma blev det lite korvätande.
Nu ska jag fixa ett kort till kvällens 30-års fest!
Tror jag ska måla naglarna också...
 
Ha det gott!
 
 
På bilden i det övre högra hörnet ser ni min favvo -blomma på sommaren!
Gazania heter den.
Jag köpte den på Södra Larmgatan, i samma butik som jag brukar köpa mina fredagsblommor i.
Hallon är gott.
Jag är så glad att Antonio byggde altanen runt vårt gamla döda äppleträd.
Det ger karaktär till altanen.

Kommentarer
Postat av: malin

i den butiken har jag inte varit. än. blir nog snart. känner att det börjar suga i pysselgenen. en skön känsla. kram på dig :)

Svar: När solen lyser är jag inte pysselsugen men jag vet att det kommer. Nu har jag inga inneboende i källaren heller så en regnig dag kan jag städa igen. Och igen.För att sen sätta mig ner.Jag försökte att inte köpa tjejiga saker/färger men det är inte enkelt.
Vi kanske kan mysa ihop någon pysselkväll framöver?
Kram
Elisabeth T


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback