Bilden på min moster

tog jag i Hemavan.
Det var påsk.
Jag har tillsammans med moster Ann och hennes vänner tillbringat ett gäng påskar där.
Vi bodde på de mest märkliga ställena, bl a i en städskrubb...
Planering var inte hennes starkaste sida men så roligt vi hade.

Denna påsken var det dags för att ställa om klockorna till sommartid.
Jag hade svårt för att förstå att man skulle sätta fram dem och sen skulle allt vara som vanligt.
Jag ville hela tiden säga att klockan egentligen var en timme mindre men..men..
Jag vill minnas att det var denna påsken som jag fick åka skidor med Ingemar Stenmark.
Min IDOL!

Vi satt och åt lunch och i samma restaurang satt Han och åt.
Jag blev tillsagd att hoppa i skidorna och ta skidskoleliften upp..
Hallå eller?! jag gick inte i någon skidskola!
Jo men gör som vi säger nu ..för en gångs skull.
Jag gjorde som de och sa och sen hörde jag en röst fråga:
-Gå ne bra å åk ihop?

Jag trodde jag skulle tuppa av.Falla ihop. Det var HAN, Ingemar!
Klart det var ok att åka ihop i liften.
Jag andades inte på hela vägen upp.
När vi klev av ankarliften sa han:
-ska vi kör i lag?

På svenska betyder det , ska vi åka tillsammans.
OM jag ville?

Ja!!
Bästa åket.
Jag och Ingemar.

Det är ett minne att bära med mig.
Allt detta var möjligt tack vare min tokiga moster Ann.

Det finna många anekdoter att berätta om den kvinnan.
Saknar henne.
Önskar så att mina barn hade fått träffa henne.

Hon hade idag varit 60 i biologisk ålder men hon hade med all säkerhet varit som en fjortis !!
Den mest fantastiska fjortisen.

<3


Kommentarer
Postat av: moster

du glömde bilden !!!

2012-06-12 @ 20:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback