Pust!

Just i detta nu är jag sjukt trött!
Det har varit en enda lång anspänning och nu är det gjort. Nu är det klart. Vi har taltolkat på engelska idag inför hela konferensen och det gick bra.
Det är svårt att förklara alla dessa led som det tolkas i men förutom att vi svenska tolkar är här så tolkas det till ASL, American signlanguage, ISQ vilket är det kanadensiska franska teckenspråket, ISL internationellt tecken.
Det skrivtolkas på både engelska och franska. Det är brittiska teckenspråk.
Allt detta ska flyta på!
 
Vi har inte engelska som modersmål så för oss blir ett till led i översättandet. Jag är så glad att det funkade. Alla orden fanns och jag hittade ett flyt.
Det är gott att arbeta med en kollega man känner väl och som man har ett gott samarbete med. Idag var det vi mot världen, lite så kändes det.
När presentationen var klar var det dags för frågestund och av frågorna att döma så hade folk förstått vad vår brukare hade talat om.
Det var en härlig känsla att känna att det hade gått hem.
 
Av en tolklärare från Kanada fick vi ett tack för att hans elever hade fått möjligheten att se tolkar samarbeta både med varandra och med sin brukare.
Han hade lugnt lutat sig tillbaka och lyssnat på berättelsen och blivit rörd av dess innehåll.
 
Det känns stort.
 
Jag kan inte säga att jag har lyckats att sova så bra sen jag kom hit. Jag som alltid brukar säga att jag inga problem har med att sova MEN jisses här funkar det inte. Jag vaknar typ hela tiden, kollar klockan och sen på eftermiddag runt fyra vill jag bara sova!
Idag vakande jag och kunde absolut inte somna om! Jag var nog lätt nervös också...Jag gick upp halv sex, gick till gymmet och sprang på löpbandet!
2 miles sprang jag på 30 minuter. Jag har ingen aning om hur många kilometer det är men det var en fantastisk upplevelse. Löpband har jag testat någon gång i en minut eller två men att springa och samtidigt se Toronto vakna och utsikt över sjön. Jag vet inte vad den heter, Lake XXX.Jag tror att jag ska springa imorgon med. Det var ett bra sätt att starta dagen på.
 
Nu sitter jag i lobbyn, dricker cola. Min kollega är i gymmet, han skulle lyfta skrot.
Tror att det blir en stund på uteterrasen sen. Vädret börjar bli bättre. Ni skulle bara veta hur det regnade här igår.
It was a real storm fick vi höra i morse av dem som bor här.
 
Ska försöka fota lite och få till det med bilder, så att ni kan få se.
 
Ha det nu gott.
 
Kram

Kommentarer
Postat av: El´ena

Jag var övertygad om att ni skulle klara er galant!! Toronto ligger vid Lake Ontario (samma som provinsen heter) och 2 miles är ungefär 3,2 km - BRA JOBBAT! Tidsskillnaden är ju 6 timmar så det ställer till det ibland:) Kram

2012-07-26 @ 23:07:48
Postat av: moster

Du klarade det , jag visste det. Kram

2012-07-27 @ 20:56:24
Postat av: malin

Wow! Vilken upplevelse! Det måste vara helt fantastiskt... kul att få vara med om något sådant! Vill gärna se lite bilder sedan... jag hittade dig på Instagram btw :) du får godkänna mig. Kram på dig, må så gott :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback