Söndagsfrukost

är fantastiskt.
Bordet är dukat med massor av gott.
Det finns tid att sitta länge.
Njuta, prata och läsa GP.
Idag gjorde jag dessa till frukosten..
Amerikanska pannkakor!
Mmmm, gott var det.
Jag har via grannen Marie hittat ett kaffe jag gillar.
Jag trodde aldrig att jag skulle ha Zoegas i skafferiet.
Jag har alltid tyckt att deras kaffe varit beskt.
Detta kaffe stod på trappan en morgon.
Marie och hennes man hade lämnat det där till oss
som tack för lån av kaffe när deras varit slut.
Det är jag glad för.
Jag skulle gärna lära mig mer om kaffe,
förstå skillnader på bönor, rostning, malning, temperatur mm.
Det kanske finns någon kurs att gå i ämnet.
Nä, nu ska jag fixa till mig. Jag ska strax iväg.
Ha det gott, ta en promenad i det milda vädret, njut av solens strålar.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback