Att vara sjuk

är allt annat än kul.
Att tömma diskmaskinen tog lika mycket kraft som att springa en halvmara.
Att nysa 7-8 gånger på raken gör mig matt.

När jag var liten var jag ofta sjuk.
Jag har tillbringat oändligt många timmar liggandes på arbetsbänken i köket med mamma.
Hon lagade mat, bakade och jag, jag låg.

När jag hade lärt mig läsa brukade mamma köpa tidning och glass till mig.

Min favvotidning




Spännande berättelser om/med Silverpilen, en Kiowa-hövding och hans vänner.
Han hade en pumaunge som alltid var med honom. Tror den hette Tinka
Hans kompis var vit och hette "Falken" och det fanns en vakcer flicka, en squaw.
Månstråle?

Sjukdagarna blev något bättre med den att läsa och en glass att mumsa på.

Jag skulle ha haft tjejerna hemma ikväll på bokprat men det har jag ställt in.
Jag hade sett fram emot kvällen.
Hade en plan på vad jag skulle baka och bjuda på , ja ja det får bli en annan dag.
Nu ska jag läsa...

Amelia
&
Tara

det är de tidningaran som passar nu i ålder...
men om jag hade haft en Silverpilen hade jag mer än gärna drömt mig tillbaka till köksbänken...

Anneli kom förbi med glass, Himmelsk Röra!

Kram

<3

Vilken var din favorittidning när du var liten?


Kommentarer
Postat av: Camilla

Bamse, Starlet och Fantomen

Krya på dig!

Postat av: malin

jag läste Fantomen... såååå spännande :) men duuuu - du måste ju köpa tidningen "Vi läser" - grym tidning!!! Kram, krya pååååå

2012-02-28 @ 19:48:10
URL: http://mallafors.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback