Nagellacks craving...

Jag har alltid gillat nagellack.
På 80-talet var det lack och matchande läppstift.

När jag var klar med tolkutbildningen hade jag förutom två språk med mig också en gäng regler.
Ha alltid svarta eller iaf mörka enfärgade överdelar.
Ha INTE nagellack.

Varifrån dessa regler kommer fick jag inte veta, det var lärarna som präntade in det i huvudet på oss .
När jag började jobba vågade jag inte trotsa mina gamla handledare eller chef utan fortsatte i samma anda.

Nu, 20 år senare, vågar jag vara lite wild n crazy.
Ha nagellack eller en annan färg på tröjan.

Idag blev det detta lack.


Espresso yourself från O.P.I

Dem jag tolkar för kan ibland  tycka att tolkar alltid ser ut att vara på väg till begravning..
Nagellack förekommer..
Jag vet inte vad "regelboken" säger idag.

Kram!
<3


ps jag förstår om min brukare ser dåligt att jag ska anpassa mig men för alla andra..
Ni tolkar som är inne och läser får gärna delge mig sina tankar i ämnet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback