Jag har lyckats

att göra en powerpoint presentation!
Ja, det kanske Du tycker är enkelt men jag har aldrig gjort någon förut.

Jag hade typ en kvart på mig..
Vår föreläsare var sjuk vilket betydde att vi elever skulle hålla föredrag om något.
Jag gillar tidspress, tror att jag presterar bättre då, faktiskt.
Det är ett mönster jag känner igen.

Jag valde ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat.
KapVerde -öarna.

Jag hittade fakta på internet.
Det var en del nyheter även för mig.

Jag tog bilder från min egen blogg.
Hade jag hunnit förbereda mig hade jag kunnat ta med lite saker och visat.
Låtit klasskamraterna smaka på.

Jag pratade länge om dessa öar.
Klasskompisarna skrev så tangenterna blev varma.
Jag är ju rätt verbal ;O)

Jag avslutade med att de fick lyssna på Cesaria Evora.

http://www.youtube.com/watch?v=ERYY8GJ-i0I


När jag kom hem idag kom Joana över till oss med presenter från KapVerde.



Från min fina härliga vän Patricia.
En burk tonfisk.

Det blev en dag i KapVerdes tecken.
När jag läste om Cesaria såg jag att hon dog ifjol.
Den 17 december.
På min födelsedag.

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback