Gott nytt år!...lite i efterskott

Gott nytt år!

 

Vi började dagen med att köra till Sal Rei.

Var man än i världen sig befinner behöver man mat.

Antonio skulle också köpa cement, ja det kan man också behöva.

Antonio släppte av mig och barnen på stranden.Idag blåste det sandvindar.Behövs ingen bodyscrub här inte.Känner mig snarare renblästrad ;O)

Vi låg mest i vattnet som var lika varmt som det var vackert.

 

Vi kom tillbaks till byn vid tvåtiden.

Jag städade ur all sand som hade krupit in och ner i våra väskor.

Skakade handdukarna så sanden yrde.

Duschen var välbehövlig liksom in rejäl dos av bodylotion med doft av vanilj.

 

Lagade mat, kyckling i ugn med grönsaker blev det.

Ska försöka få lite recept med mig hem,Vara med när någon lagar maten.Titta på.

 

Antonio fick hjälp av en gäng kompisar att flytta block till containrarna.På måndag ska det byggas en mur.

 

Vi åt middag och sen började väntan på tolvslaget. Ni vet hur det kan vara. Vääääldigt lååångt!

 

Det har sjungts utanför vår dörr flera gånger under kvällen.Det är en rolig tradition, gammal som ung sjunger en sång och vi som har fått besöket frågar;Vem e George? Den personen, ska vara en i varje grupp, får en peng eller godis.

Vi som inte förstod detta vid vår andra resa hit gav alla i gruppen varsin peng! Gissa om vi blev besjungna!!

 

Nu har vi på tv sett det nya året skålas in i Australien.Skickade er en extra tanke då, Jessica och Jimi.

Bangkok,Japan,Dubai och nu senast i samband med Idol-finalen i Portugal.

Den vanns för övrigt av en tjej, Sandra.

 

Nu ska jag skaka liv i familjen så att vi kan skåla in det nya året och skicka upp några lanternor.

 

Vi önskar Er allt gott 2011!

 

 

 

Kram!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback