Vilka duktiga barn vi har

Inte för att jag någonsin har tvivlat på det, att de är kloka.
Det jag ville berätta om är hur duktiga de är i köket.
Tjejerna har lagat mat båda två varsin dag.

Felicia började i söndags med att göra Cevapcici.Hon fixade allt. Gjorde smet, formade "järparna", gjorde potatis m morötter i ugnen samt choppade salladen.
Jag tog över vid grillandet och jag har en del kvar att lära mig kan jag säga.
Vi fick en superbt god middag.

Idag önskade Cornelia att vi skulle göra köttbullar - och vips - hade hon satt igång. Gjorde smeten , kryddade, rullade och sen tog jag över vid stekpannan.
Teamwork på hög nivå.
Det blev så gott.
Såsen blev piffig efter att hon hade haft i lite gelé.
Duktigt.
Gott blev det och alla njöt.

Sonen gav mig under middagen en lektion i Franska revolutionen.
Jag mindes faktiskt en del...
Dock inte lika duktigt och noggrannt som han.
Provet kommer att gå som en dans för honom.
Dans ... ja det skulle han pröva imorgon med skolan.
Street dance.

Vill ni se de fina köttbullarna?



Ha en fin kväll, själv ska jag vila, känner att jag har en förkylning på g...

ps Kommer ni ihåg vad Spinning Jenny var??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback