Sista semesterveckan

Summerar jag semestern så hade den gärna fått vara varmare. Soligare. Fler stranďdagar.
Men den har innehållt så många vänner . Kärlek. Bröllop. Släkt.
Den har varit bra.

Traditionella hattfikan hemma hos fina Nelita. Vilken härlig gäng vi är. Hattar på. Sötsaker. Matiga saker. Mumsiga saker.
Och prat - ute i solen i timmar. Tack Nelita för denna söndagseftermiddag.

Inte bara för gommen utan också för ögat.

Så mycket gott. Så många olika smaker. Så himla fint. Härligt.

Flickor i hatt!

Sävvik med Cornelia. Det blåste en del men vi hittade lä. Det har inte varit så många dagar på stranden så det gäller att ta tillvara på dem.
Läsa.
Känna solens varma strålar. Njuta. Reflektera. Umgås.

Älskar att läsa. Helst på en strand.

Märks att skolor har börjat. Inte så många på parkeringen. Ganska tomt.

Visst har naturen en läkande kraft? Ljudet av vågor. Måsarnas skri. Doft av tång. Ljumma vindar. Solens varma strålar. Och alla dessa nyanser av grönt samt fantastiska citronfjärilar.

Tog med mig en hög böcker. Olika typer av böcker. Fakta. Fiction.

Vägen till Sävvik är vacker. Den är som livets stig. Vindlande. Den går upp och ner. Den är inte rak och innehåller vackra vyer.

Vår vackra svenska natur!

Har inte bara latat mig. Jag har plockat. Städat. Fixat och tvättat. Och när jag flyttade upp böcker jag läst från nattduksbordet till övervåningen låg kortleken där. Den med alla vackra ord i. Den som Cornelia gjorde till mig i julklapp för något år sedan.
Den är så fylld med omtanke. Kärlek.

Idag är det fredag. Helgen ligger framför oss. Antonio kommer hem från Stockholm. 💖
Imorgon väntar roligheter!
Ha en fin helg. Kram på Dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback