Roslund och Hellström!

I gårdagens GP kunde man läsa att de hade sålt flest böcker under majmånad. Jag förstår varför.
Jag har sagt det förut, jag gillar deras böcker. Deras språk.

Recensionen är från igår, Gp.

Spänningsromaner
"Två soldater"
"Det är med insiktsfull skärpa och på grovslipad prosa som Roslund-Hellström skildrar ett i högsta grad verkligt krig som aldrig kan få någon egentlig vinnare. Det skaver och smärtar i läsarens medvetande (...) Romanen är inte bara en av årets hittills viktigaste, den borde också vara  obligatorisk läsning i skolor och maktkorridorer, på fängelser och socialkontor."

Läs den!


Kommentarer
Postat av: malin

får jag låna den i sommar? både jag och Marcus vill gärna läsa den... :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback