Gårdagen gav mersmak

Det blev en fantastisk kväll. Gästerna kom och vi tog oss en drink. Den smakade gott kan ni tro, speciellt efter att ha lagat mat i ett par timmar.

Till drinken fick vi små toasts med rökt lax och /eller brieost på. De slank ner enkelt kan jag säga.
Jag tog bilder på maten men idag har jag lekt med picnik med god hjälp av Cornelia så det blir ett collage istället.


                                                                             

En fantastisk tulpanbukett och ett underbart roligt spel hade våra gäster med sig.
Spelet var så roligt, enkelt att förstå och spela.
Det gav många roliga skratt och igenkännande.
Dock tror vi oss ha hittat en del sakfel...

Ja detta var så kul att vi redan funderar på nästa middag.

Vad vi åt mer?

Älgfärsbiffar med hasselbackspotatis.
Svart trumpetsvampssås.
Varma grönsaker.
Egengjord rönnbärsgele by Antonio
samt rårörda lingon , plockade av svärmor.

Efterrätten var Cornelias chokladmousse med fina chokladstänger.

Ett gott rödvin från Kalifornien serverades till.

SÖNDAG

En lång härlig promenad med Zigge.

8 km löpning med Ditte och Mia.
Det blev inte milen för den var lite för "knögglig" att springa på men vi tar den nästa söndag.
Kalas för söta Nathan som fyller 5 år idag.
Smurfar stod på hans önskelista.

Kevin har jobbat.
Vi köpte dagens middag, liite lata efter gårdagen.
Felicia har gått sista helgen på sin ULK:kurs
Hon kom hem med diplom och fin jacka.
 

Nu har vi sett "Så ska det låta"
Vi väntar på att NCIS ska börja,
det är den optimala avslutningen på en härlig helg.

Go´Natt!

ps jag har införskaffat ett gott te efter tips från Maria ,min svägerska.
YogiTea.
Gott.
Touch af Lyx!

www.lavida.bloggplatsen.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback