Söndagkväll

denna dagen har innehållt det mesta.
Vi vaknade sent, alla , inkl. Zigge.
Vi åt frukost på altanen i strålande solsken.
Kevin, Cornelia och jag åkte till Frölunda.
Vi hittade shorts och tshirts till Kevin.
Körde honom till Önnered där han skulle lira fotboll med klasskompisar.
Cornelia grabbade en burgare för att ha krafter till dagens match.
Hmmm det blev förlust med 1-7!
Det är bara att komma igen.

Jag tog hunden på en sväng och sen, sen gick jag till grannen Leif och lånade hans gräsklippare.
Drog igång den på ett drag och sen körde jag i en timme.
Nu, nu är det fint i trädgården.
Ser så välstadat ut.
Det som göms i högt gräs kommer fram när det klipps...



Nej, skojade lite, vår fina Zigge vaktar grinden.





Årets Gazania/Solöga/Påfågelblomma, kärt barn har många namn.
Hittade denna favoritbloma på blomsteraffären nära Västra Kyrkogården.
Mamma fick en starkt gulfärgad med en brun cirkel längst in.




Iris




Dessa blir goda att äta...




Ackleja(?)

Jag ska hämta Antonio nu ikväll.
Från början var det klockan 19 men pga ovädret!! I Frankfurt blev de sena från Budapest.

Nu kommer han med LH 818 med ankomsttid tjugo över åtta.

Nu blir det middag.
Felicia har fixat en bulgursallad som passar gott till det tjocka sidfläsket som har bakats i ugnen.
Dags att sätta sig till bords.

Hoppas ni har njutit lika mycket som vi har gjort denna helg.

Ha det gott, imorgon ska jag visa de nya böckerna som kom idag...

KRAM!!




Sommarskorna har jobbat hårt i helgen ;O) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback