Som jag njuter

När mina fina barn hör av sig och bjuder in sig på middag! Igår var det C som lagade maten. Jag jobbade så jag kom hem och fick äran att göra såsen. Det blev en god trattkantarellsås, egenplockade. C hade brynt fläskfile som sen fick gå klart i ugnen . Till det blev det god potatis, vitlök och rödbetor som också hade gått i ugnen. Alla kom när de hade jobbat klart, sist kom Dennis och då satte vi oss till bords. Det smakade så gott. Att äta tillsammans, prata , lyssna. Ta del av varandras dagar. Det är hög mysfaktor på det för mig. Det har sedan jag var barn varit viktigt att äta tillsammans. Dela med sig av sina dagar, lyssna på de andras. När jag var liten kanske det inte var så kul för mina syskon att höra om mina bravader på förskolan när de själva pratade om sina kemilektioner. Men det var bara att lyssna och berätta. Vi barn fick alltid komma med våra tankar och åsikter samt önskemål. Vår mamma sa att man fick önska sig allt men att man inte kunde förvänta sig att få allt. Önskelistorna blev långa och många saker fick vi. Vi fick också alltid tycka till om familjens planer för semester eller helgen. Våra åsikter var viktiga. Sen förklarade mamma för oss är det inte blev som vi önskade och varför . Det gav kunskap. Kunskap får jag av mina fina barn. När jag hör hur de har det på jobbet. Tankar kring studier, lägenheter och jobb. Eller sina relationer. De är kloka , reflekterar mycket. Och att jag får möjlighet att lyssna in/ av. Det är en ynnest. Vi har bokat biljetter för att göra lite saker tillsammans. Det ser jag fram emot. Kärleken till mina barn är oändligt stor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback