Torsdagkväll

Mingel på Sankt Jörgen Hotel m ErikOlsson - mäklarbyrån.
Anna, min mäklare hade bjudit in oss.
Information om deras arbetssätt. 
Två inredningsstaylister pratade om homestyling. 
Att skapa ditt personliga hem.
Intet nytt under solen förutom att väggar nu inte ska vara Stockholmsvita utan beigea.
Duvblått.
Kraftiga textilier typ brokad.
Linne. Gärna manglade dukar, i lager på lager. 
Björk.
Är trenderna för stunden.

Inte för mycket möbler.Inte för lite.
Gardiner/textilier.
Blommor, växter.
Konst och detaljer.
Belysning, allmän, funktionell och stämningsskapande.
Det var deras grundtankar, att ha med sig när du skapar ditt hem.

Cornelia kan detta. Vi nickade igenkännande. Instämmande.
Personlig prägel får du genom att gamla saker m en historia blandas med nytt.
Vi har gamla stolar fr min morfars barndomshem som nattygsbord.
Vardagsrumsbordet är  från början en leksakslåda gjord av Gunnar i Norge.
Köpte vår hund Ozzy av honom och hans fru Ingebjörg.
Kökssoffan är från min mammas barndomshem.
Köksbordet likaså.
På det ligger linnedukar.
Ibland av min mamma virkade löpare.
Vi har blommor i alla rum inkl badrummet.

Cornelia har alltid haft öga för färg,form och inredning. 
Design.
När vi flyttade fick hon "fria händer ". Hon vet vilka färger jag gillar.
Vad jag behöver, tex läslampa.
Att jag älskar blommor.
Hon skapade vårt hem. Så vackert, mjukt, ombonat.
Inbjudande och välkomnande.
Hemtrevligt.
Vårt hem.
Här är vi hemma.


Det bjöds på bubbel och snittar. Goodie bags.
En lycklig tjej vann en spa- helg.

Idag fredag. Jag ska tillsammans m min chef och en kollega intervjua de som sökt tjänster och vikariat hos oss.
Efter jobbet ska jag möta upp en vän. Ta ett glas innan jag tar mig hem för att se IDOL och fotbollslandskampen.

Önskar Dig en fin fredag och helg. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback