Hjälpsamma

Barn har jag.
De rastar Zigge när jag får tight om tid. Fixar och donar.
Nu i helgen satte Kevin och Cornelia upp vår nya tv.
Den vi inhandlade tillsammans. 


De två e ett sjukt bra team. De tänker likadant. Mäter och håller på.

Bra blev det. Slagborren hade Cornelia och jag varit och lånat hos bästa moster och morbror i Mölnlycke förra veckan.
Då fick vi också god middag. 

Snyggt blev det med Tv:n. Stor är den, 55 tum men mycket troligt kommer vi att byta den då den inte har de kanaler vi vill se utan kräver en chrome cast.
Söndag får vi kika på det.
Byta till en annan som inte e linuxbaserad.


I söndags var häxan skurtant på besök. Hon började i köket. Skapade ett kreativt kaos som till sist blev en välstädad lägenhet.
Planterade hyacinter, vita, bästa doftfria. De klarar jag.
Amaryllis.
I fina Aroma syltburkar.


Zigge hittar sovplatser. Här mitt i smutstvättshögen.


Cornelia och hennes syskon firade farbror Manuel förra veckan. De bjöds på go middag.
De hade pratat mycket och C lånade en bok av Manuel.
Den har hon nu läst och hon har målat denna teckning utifrån boken.
Den sitter nu i en ram och står på hyllan i badrummet.



Fick gladpost igår- tackkort från Hugo.
Maria har printat ut kort på Hugo m alla sina gäster och här är jag.
Cornelia fick en egen hög.

Nu kväll. Haft en dag fylld m uppdrag. Jobbade m SaraB , skrivtolkning.
Det gick som en dans.
Sen åt vi lunch tillsammans. Det var både god mat och gott samtal.
Åkte vidare till nästa ställe för att sen möta upp Sara igen. Lämna över bilen, hon hade kollat när mitt tåg gick.
Hann precis. Hem till stan. Byta till buss.
Hemma var Cornelia. Vi lagade mat. Åt.
Hon väntar på att det nya jobbet ska höra av sig. Hon längtar efter att jobba igen.
Nu i en butik m kläder, inredning och blommor.
Passar henne perfekt.

Ha en fin tisdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback