Väntan

På besked från betygskommitéen var på institutionen där Stefan varit doktorand.

Här står han nybliven filosofie doktor.

Stolt mamma. Hennes tårar var underbara.


Hela klanen Åström /Sävsten/Jonsson/Meuller.


Stefan och Kevin. Fina killar.
Mina vackra döttrar kom så klart.

Stefan tar emot oss på festen som hölls vid Kronhusbodarna.


Goa Maja.


Kramkalas.
Stefan fick cigarrer från Nicaragua. 


Lisa.

Kevin - informellt klädd i regnjacka. Helt enl inbjudan.
Ellen.

Frida, Klas och Fredrik.


Stefan hälsade oss välkomna. Med Frida vid sin sida.


Jeff, Stefans dina vän hade flugit in från USA.
Han var toastmaster för kvällen.
Så trevlig, rolig och kunnig.


En mycket stolt mamma, min moster, höll kvällens första tal.
Kärlek.


Storebror Klas, med sina barn Klara och Ture tillsammans m Lisa försökte få oss att förstå och visa på hur mycket vi hade lärt oss av avhandlingen.
Nja...jag hade noll rätt.

Tre påståenden. Vi skulle ställa oss vid det vi trodde var rätt.
Kevin lyckades men det kanske var mer tur än kunskap.



Cigarrerna röktes.


Jeff och Klas i samspråk.


Fler gäster. 

Stefan m sin bästa vän.
Jeff lyckades få mig och barnen att hålla tal!
Jag bad Felicia ta mikrofonen först, hon förklarade att jag är blödig och säkert kommer att börja gråta.
Jo det gjorde jag.
Ett kort litet tal med mycket kärlek. Stolt över min kusin och vad han har gjort.
Kunnig. Klok. Rolig. En fantastiskt fin människa. 
Några åkte VOI hem. Några åkte buss.
Tack för en fantastisk fredag !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback