Lördag

Zigge väckte mig tidigt, trots att jag var ute sent med honom igår. Löptikar, gaaah. Cornelia och jag hade en härlig kväll igår. Hon jobbade sent, jag hade haft en bra dag. Fått gjort en del måsten men också vilat. Kollat serier och varit. Jag är i en period där jag behöver vara. Vila. Ta hand om mig själv. Själsligt. Det blev mat framför tv:n och Lets Dance. De är duktigt de som deltar. Cornelia drömmer om att få vara med eller iaf lära sig att dansa. Städade, vattnade blommorna. Plockade undan och lite i ordning. Spelade wordfeud och något spel på messenger - hitta många ord .Passar mig bra. Fick skänkt en låda saker till Emmaus. Hittade en del saker jag har saknat. Kammarna till Zigge. Nu är jag klar med hans rygg. Vi satt ute på fotbollsplanen , han och jag. Jag ska inte säga att han gillade det men han lät mig kamma honom. Nu är han vit igen. På ryggen. Idag blev det frukost tillsammans innan C åkte till jobbet. Jag önskar jag kunde klona mig idag, kunna åka till Palle och hjälpa honom att gräva. Gratta Dina på hennes fest . Men det går inte för jag hade tackat ja till en fest i Trollhättan så dit ska jag åka om någon timma. Det ska bli kul. 50årsfest. Ny människor, mat , dryck och liveband. Kan inte bli annat än skoj. Jag känner typ...de som fyller år och ett par tre till. Jag ska fixa något att ha på huvudet - det är ett krav att man har en huvudbonad. Jag tror det blir ...nej, det ska jag inte berätta. Jag kan visa det senare. Hur det blev. Nu ska jag slå in presenten. Inte för att födelsedagsbarnen önskar sig något, de har t o m avböjt presenter men jag vill inte komma tomhänt. Inte min stil. Ha en fin lördag , även om det är kallt ute. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback