Fredagskvällen

måste få ett eget inlägg. Jag slutade tidigt , det gjorde Cornelia också. Vi möttes i stan, tog en burgare före vi åkte för att hämta Stora Grå som hade fått ny framruta. Handlade på vägen hem. Förberedde kvällen. Och helgen. Camilla kom och vi började med middagen. Den skötte sig självt i ugnen. Vi hällde upp varsitt glas vin. Före middagen ville Camilla ta en cigg, vi gick alla tre ut på balkongen. Jag satt ner, Camilla stod vänd mot mig och Cornelia i dörröppningen. Vi pratade och hade det gott i solen. Jag ser två personer snedda över gatan. Det står en bil parkerad på gatan. Plötsligt ser jag lågor slå upp från bilen!! Jag skrek: Hallåååå va gör ni ? Ni kan väl för fan inte elda upp bilen !! Ta en bild, jag tänker att på den ser man de som har gjort det. RING!! Camilla och Cornelia trodde jag hade fått en flipp. De hade ryggen mot så de såg inte när det hände utan när det redan brann. Vi sprang in, letade fram en mobil. Ringde 112 . Jag pratar med dem i telefonen och under tiden har de andra två koll på vad som hände på gatan. De som hade satt eld på bilen, OBS det var inga ungdomar som gjorde det utan yngre medelålders personer. En man och en kvinna. Till sist blir jag kopplad till polisens ledningscentral och får där tala med någon ansvarig. Under tiden har de som har parkerat bilen kommit ut på gatan. De kanske inte är överlyckliga över att jag har ringt 112. Det är en märklig känsla att bevittna något sådant här. Vi sätter oss för att äta och när vi nästan är klara hör vi att någon ropar från gatan. Där står en polis som undrar om han får komma in. Det får han så klart. Vi blir fnittriga och börjar skoja/fundera över hur bra det ser ut att ha en 5 liters vodkaflaska i hallen och vin i glasen... Jaja, det är inte olagligt iaf. Han kommer in och håller ett förhör med mig. De andra två kompletterar med det de hade sett. Det är konstigt hur snabbt saker kan hända. Och det var tur att polisen förstod min humor, att jag kanske inte alltid uttrycker mig politiskt korrekt...men han fattade vad jag menade. Kvällen avlöpte sen väl med Lets Dance, mycket prat och mer vin. S.W.A.T såg vi också. Sen var det dags att lägga sig, vi skulle ju upp för att steka pannkakor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback