Tradition

Annandagen fick ställas in pga förkylning men igår blev det av.
Potatiskaka m fläsk hos bästa moster och morbror.


Ungdomarna hämtade mig direkt efter jobbet.
Prins Zigge fick följa med.
Härligt att sätta sig vid dukat bord och bästa sällskapet.
Vi åt massor. Så himla gott.
Två fick med sig matlåda.
En blev trött, somnade på soffan.
Två började pussla ,nej faktiskt tre. Morbror joinade dem.
Moster och jag satte oss i köket. Prat.
Tanka energi.
Älskar dessa kloka två människor.
Reflekterande. Inlyssnande. Roliga.
Tacksam att ha dem i vårt liv.

 Boktips från moster.
Hon fick en bok av oss och morbror egengjorda praliner.


Ramen hann bli klar och en del av hästarna.

Han sov gott.

Det gjorde prins Zigge också.

En mysig kväll. Vi rullade hemåt mätta i magarna och glada.
Tack fina ni.❤
Idag har moster namnsdag - Rut.
Har grattat henne.
Nu mot jobbet. Blir en lång dag, slutar 22 ikväll.
Tur helgen e ledig. Imorgon ska jag träffa mia Seger,  det ser jag fram emot.
Kram på dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback