Lördagen

När barnen var små gick de på bästa förskolan ever. Ett föräldrakooperativ. Vi sökte plats till Felicia och fick den med förbehållet att jag skulle vara köansvarig. Den uppgiften tog jag mig an. Det var en del andra grupper också som vi ingick i. Senare blev jag vald till ordförande för kooperativet. Det var mycket jobb. I styrelsen satt också Björg som kassör och Ditte som sekreterare. Vi var en go gäng och Björg fick mig att förstå budget och ekonomi. Jag vill minnas att vi satt i tre år innan vi lämnade över till en ny styrelse. De i styrelsen hade befrielse från städning som vi föräldrar skötte. Förskolan städades varje dag. Och storstädades två gånger per år. Detta gav våra barn en fin miljö att vara i och de var sällan sjuka. Styrelsen var befriad för ett visst antal barn men jag städade ändå kanske också för att vi hade tre barn , dvs städveckor för alla tre. Jag städade glatt förskolan. Det gav mig energi och barnen fick en fantastisk start på sin skolkarriär. Vilka pedagoger och barnskötare vi hade. Det var också turbulenta inslag, personal som sa upp sig. Saker som hände. Renoveringar, Utbyggnad. Mycket jobb men kul. Med denna långa inledning ska jag nu komma till sak. Jag träffade Björg på bussen för ett par veckor sedan. Vi bytte nummer och sen kom en inbjudan till Ost och Vinkväll. Jag och Ditte som också fått en invajt tackade ja och det blev många härliga timmar . Prat om då och nu. Skratt och allvar. Som om tiden stått still och vi bara tog vid där vi slutade. Idag är våra barn mellan 25 och 20 år. Fina unga vuxna som med värme pratar om sina kompisar och fröknar från Djungeln. Det var så kooperativet hette. Det kommer bli fler ost och vinkvällar. Snart. Ha en fin dag, solen skiner, ut och lapa i dig lite Dvitamin. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback