Söndag

Först vaknade jag tidigt. 06! För tidigt. Regnet öste ner. I m lurarna och lyssna på bok. Somnade om. Vaknade vid halv elva !

Rösta- idag kändes det extra viktigt. Alla fem åkte till röstlokalen.


Min medborgerliga skyldighet att rösta.  Plikt. En fin rättighet vi alla har.
Demokrati.
Jag röstade m hjärtat,  för allas lika värde, möjlighet. 

Kalas. Matilda fyller 7 år. Hon som föddes alldeles för tidigt.  Vägde ett par hekto och hur lång hon var vet ingen säkert. Liten. Som en fågelunge.


Matilda står till höger om sin syster Emelie.
Vi sjöng och fikade.  Mysigt.


Hem för att svida om. Kevin och jag tog bussen in till stan. 
Improverket - valvaka.
Först åt vi mat och satt å pratade.
Sen började föreställningen. Och som vi skrattade. Så himla bra.
Detta gör vi görna igen.




Nu har jag lagt mig. Hur kommer valet att gå? Vad vaknar jag upp till imorgon ?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback