Förändring

Det händer saker i mitt liv.  
Efter 30 år under samma tak , 29 som ett par har jag flyttat.
Livet e inte enkelt men detta blir bra. 
Skilsmässan gick igenom ifjol i oktober. Sedan dess har jag delat tak och väggar m min fd man.
Av olika skäl har jag inte kunnat flytta. Läs ekonomiska skäl...men plötsligt händer det.
Fina vänner steppar upp, hjälper mig med handpenning. Mäklaren hör av sig och plötsligt hade jag köpt lägenhet. 
Allt föll på plats och i fredags skrev jag de sista papprena och fick nycklarna till mitt, Cornelia och Zigges hem.
En ljus och fin tvåa. 

Cornelia och jag var lediga och det blev en tur till Ikea. Mottagande av nya möblerna.
Vi monterade soffa och säng.




Ljus färger, vitt, grått och rosa.


En stilla fredagskväll,  vi vilade och njöt.

Vår första frukost i lägenheten.
Allt e ett kaos. Men roligt.

Flytten började på lördag, hämtade Kevin och vi hämtade Arsham och lastbilen.
Släkt och vänner anslöt.
Jag hade absolut inte packat klart. Jag har inte haft ork samt att mitt knä satte mig ur spel.
Men vi löste det. Det gick snabbt och bra.
Teamwork. Underbart att se, tacksam för all hjälp. 
Tvp timnar senare rullade vi i lastbil och bilar till lägenheten där allt bars in, ner och upp.
Jävlar så mycket saker. Jag måste gå igenom allt, vara sträng och sälja av mycket. Skänka.





Moster och morbror anslöt och hade fika med sig.
Kevins kompisar Rasmus och Arsham kom.
Marie och Sara.  Sofia. Hedman.
Johan m familj.
Palle och Rochester.
Ditte.
Nelita.
Fraser.
Syster och Jessica.
Magnus m familj.
Nu tror jag ingen e glömd.
Och mina fantastiska ungdomar!




Pizza , den obligatoriska hämtades av Felicia och Kevin. 
Den satt som en smäck.

Nu ska jag möta upp Cornelia som har jobbat.
Sen ska vi packa upp och skruva ihop en byrå.

På återseende, kram en trött men lycklig Elisabeth 


Kommentarer
Postat av: Rosemarie Markert

Hej hörde detta av Kerstin i fredags o måste säga jag blev lite chockad. Vi umgås ju inte privat men känns som jag känner dig ändå😁 du kommer klara dig jättebra du känns som en stark person med många goda vänner. Ta hand om dig o knäet o lycka till med allt /Rosemarie

2018-09-24 @ 19:16:05
Postat av: El´ena

Såååååå skönt för er med all hjälp och egen bostad! Ha´ de gött! KRAM

2018-09-24 @ 22:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback