Det hände igen..

I mitt arbete ska jag verka men inte synas. Göra kommunikation möjlig. 
Jag är inte neutral, min närvaro i rumnet påverkar men jag får inte lägga mig i det som sägs.
En ibland knivig uppgift och igår hände det som inte ska hända.  Allt fokus hamnade på mig!
Varför?
Jo, jag svimmade mitt under uppdraget!!
Satt på en brits, något högre, nådde inte ner till golvet.
Lugnt fint möte mellan två personer.
Pang!
Vaknade upp av att en person pratade till mig, frågade hur jag mådde. 
Ont i väbster öra som jag slagit i i stolsbenet jag landat på.
Fick hjälp upp på britsen. 
Sen blev det blodtryckskoll. 80/60 - inte bra.
Pulsen var långsam.
Kördes in i ett annat rum.
Men innan det sa jag att jag kunde tolka liggandes på britsen !
Då sa läkaren nej, det kan du inte.
Ekg. Blodtryckskontroll igen. Nu något högre tryck.
Efter en kvart kunde jag avsluta uppdraget.
Lugna tolkanvändaren att jag mådde okej.

Tur i oturen att det hände på ett sjukhus!
Fick m mig ekg:t

Till jobbet. Fina Marie mötte upp mig vid vagnen. Köpte lunch. Åt. Kände mig lite vimsig.
Jobbade på eftermiddagen m två kollegor.
Men när jag satt där kände jag hur stel kag blev i vänster knä.
Haltade till bussen och sen hem. Duschade av mig och la mig.
När cornelia kom hem åt jag lite mat sen körde hon mig till närakuten.
Lite folk, tog en timme från att jag tog en kölapp tills jag hoppade hem på kryckor.
Mjukdelstrauma i vänster knä. Doktorn ville till en början tömma ut vätska men då började jag grina så jag slapp.
Bandage för att stödja upp. Tabletter som tar bort smärta. Och kryckor.
Samt en uppmaning att kolla upp mitt blodtryck på vårdcentralen om ett tag.



Mitt professionella jag ville bara dra något över huvudet när det hände. Pinsamt kändes det. Fokus ska inte vara på mig.
Men nu hände det pch Tack och lov för svensk sjukvård. De tog hand om mig och tolkanvändaren på bästa sätt - när jag var på banan kunde vi återuppta samt avsluta uppdraget.
Jag mejlade läkaren och tackade honom.
Fick ett fint svar, innehållandes både förståelse för att tolken i mig tyckt att situationen var pinsam men också med medicinsk information.
Vilken dag.
Senast jag svimmade på ett uppdrag var för 21 år sen.

Att skada sig e aldrig passande men för mig, just nu, är det helt olägligt, men det löser sig det med.

Ha en fin fredag!

Kram 




Kommentarer
Postat av: Anonym

Fy inte kul att svimma, bara gjort det en gång. Kram Camilla

2018-09-21 @ 20:07:33
Postat av: El´ena

Men OJ!!! Stackars dig -hoppas du följer läkarens råd och kollar upp det framöver. Förstår att du, med din envishet och yrkesstolthet, ville fortsätta tolka. En styrkande KRAM!!!

2018-09-23 @ 11:27:34
Postat av: El´ena

Glömde: KRYA på dig. Kram igen...

2018-09-23 @ 13:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback