Fredag

Ååå - jag höll andan in i det sista men det gick vägen. Vad ? Jag fick jobba en heldag m min fina duktiga skickliga peppande kollega Eva Matsa!
Vi har varit kollegor i 27 år.
Hon är min mentor. Förebild. Hon har lärt mig så mycket. Hon tillsammans med Pia.
Grunden la GullBritt Engdahl.
Så mycket kunskap. Vilken ynnest att få jobba tillsammans. Tant  Anki inte att förglömma.

En heldag m Eva i fantastisk miljö.




Välkomnande miljö!




Maten var to die for god. Och frukostbuffén var helt otrolig. Delikatesser - frukt - bröd.
Inte i överdåd gällande mängd men noga utvalt.

Eva och jag jobbar bra ihop. Trygga. Lugna. Säkra. Erfarna.
Tog en promenad tillbaka till tolkcentralen. Kallt men samtalet värmde.
Strosade lite på stan. Mötte Nelita och Grace. Följde med när Grace skulle välja glasögon.
Vagnen till Hjalmar. Fick låna en vacker balja av Nelita som ska lånas ut till en vän som har fest idag.
Hemma hade Felicia och Kevin städat. Mat var lagad.
Cornelia hämtades av sin storebror.
Huset fylldes av glada ungdomar. Firade Felicia.
Ett hus fyllt av liv. Glädje. Skratt. Själv satt jag på övervåningen och kollade serie. Designated survivor.
Mitt i natten ville Zigge ut. Tyst i vårt område kl 03. Cornelia var taxi igår. Körde kors och tvärs.
Idag körde jag henne till jobbet.
Lämnat lite saker i festlokalen.
Nu vila. 
Glömde nästan.
Vilket badrum de hade där jag var igår!!



Där hade vi gärna hängt.

Ha en fin lördag ! Kram 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback