Söndag


Tvättid idag, kl 08. Nu är två maskiner igång.
Zigge e rastad. Kaffe i koppen. 
Jag vaknade 04, min nacke väckte mig.  Det är ibte nackspärr utan någon muskel som dragit ihop sig. Gör ont.
Tog en värktablett. Somnade om i soffan.
Att ha tvättid gillar jag. Tvätten blir färdig. Skapas inga berg av smutstvätt. Inte heller ett berg av ovikt tvätt.
Det blir färdigt, ett par timmar med ganska minimal insats. 
Gillar det. Och att det finns mangel e en bonus jag älskar.

Jag jobbade igår. Tog bussen till stan. Upp på tc för att hämta bilnycklar och utrustning.
Hämtade upp kollegan på vägen.
4 timmars jobb. Sen vände vi hemåt.
Lämna bil och utrustning. Sen hem. Rastade Zigge i ösregn!!
Dusch. Piff.
Matlagning.
Middag m Cornelia som slutade sent.
Sen mot bussen och kvällens glöggmys. 
Varmt välkomnande. Glada människor. 
Ett fantastiskt uppdukat bord för både öga och mage. Samt gom.
Glöggen värmde mig .
Prat med nya bekanta.
Mysigt.
Promenad m vänner längs Avenyn. Väntan på buss.
När jag kom hem var Felicia här. Systrarna hade haft en kväll tillsammans.

Efter tvätt idag ska jag fixa lite julklappar. 
Laga mat. Vila.
Njuta av andra advent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback