Söndag morgon

Och jag hade ställt kloclan på 05!
Nej, inte för att jobba utanför att se The Mauler. Se ufc. Fighting. 
Tyvärr förlorade han.
Jag vet att Kevin såg den, vi laddar för 16 mars, London OM Kevin lyckas lägga vantarna på biljetter.
Zigge e rastad. Kaffe i koppen. Tv: n är på.

Igår jobbade jag. Med Robban.
Speciellt uppdrag. Ett uppdrag som språkligt ,tekniskt, var klurigare än jag förväntat mig.
Ett spännande område.
Tolkar ska vara neutrala, inte delta, göra kommunikation möjlig men i samma stund vi kliver över tröskeln så påverkar vi rummet.
Ofrånkomligt.
I en paus blev vi tilltalade av ledaren för dagen.
Vi fick några kloka ord med oss.
Du Elisabeth har gett så mycket , nu är det dags att släppa det gamla. Omfamna det nya. Nu är det dags att Du får.
Världen, livet, ligger framför Dig. Ta för Dig, det är Du så värd!
Jag fick lämna rummet, gå ut och andas.

Mitt jobb tar mig på underliga uppdrag men jag lär mig alltid nya saker.
Tacksam.
Idag blir en dag av vila. Och besök av en vän.
Det ser jag fram emot.
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback