Lördagmorgon

Varför? Varför? Vaknar jag tidigt när jag är ledig? Nej, jag la mig inte tidigt igår. Jo, jag hade rastat Zigge och rört mig. Jag var mätt när jag la mig. Jag vaknade ibte görstig eller något annat.
Jag bara sover inte längre när möjligheten finns.
Igår var det fredag. Möte på jobbet. Heöt oförberedd var det jag som skulle vara ordförande för mötet.  Flexibel som jag e 😉 så löste jag den uppgiften.  Faktiskt ganska kul.


Mina fina kollegor. Mina mentorer. Mina vänner.  Pia och Eva. Det de inte kan om tolkning är inte värt att kunna. 
Skickliga, kompetenta, ödmjuka, generösa, roliga med mycket kunskap. 
Vi hade jultema på vårt apt. Själv glömde jag mitt juldiadem hemma men jag kompenserade det m glitterbyxor.
På lunchen fick jag beröm från min kollega, hen tyckte att jag kunde vara ordförande varje möte. Jag gjorde det bra sa hen.


Vi fikade extremt mycket denna dag. 
Vi har alltid kaffe macka men våra kollega som just haft internpraktik hos oss bjöd på detta. Så gott.
Vi har sammanlagt haft tre kollegor som gjort praktik internt. Detta berg av godis stod på bordet, lagom till lunch, som tack för fyra veckor.
På eftermiddagen hade vi forum om syntolkni g. Det är en del av att jobba som dövblindtolk. Att syntolka omgivningen, personer, rum. Allt.
En bra dag.
Lite aw.
Sen hade jag klipptid. Äntligen ! Som jag längtat. Nu var det dags. Tack Vivi, klipp, prat och bubbel ! Bästa grejen.
Handlade lite mat i Nordstan innan jag åkte hem.



Cornelia och jag åt revben och geillad kyckling. Baguette. Oliver. Mums så gott.
Vi såg Idol och ett avsnitt av Swat. Jag rastade Zigge och sköljde upp en tröja innan jag gick och la mig.
Zigge, i fin huvudbonad.

Ute gryr dagen. Jag ska snart rasta Zigge samt gå å köpa bröd. En bra start på en lördag.
Senare idag ska jag laga mat...hämta flaskor på bolaget som jag beställt. Fixa adventsstjärna och stakar.
Lite piff å sen iväg på pre- jul mys hos vän med vänner.
Ha en fin lördag och helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback