Igår

Var det yrkesmässigt en tung dag.
Tuffa sjukdomsbesked som ska tolkas.
Uppdrag i tuffa miljöer. 
Skratt på jobbet då en kollega glömt en av tolkcentralens bilar hemma hos sig efter att ha haft beredskap. Förra veckan!
Hen drabbades iaf inte av böter.
Stooora problem m skrivtolksdatorerna.
Hoppas det löste sig annars blir det tufft.
Årets som jag trodde sista arbetsdag var tuff , mentalt och känslomässigt dränerande.
Och jag har ingen reserv, jag själv går på ångorna....mitt skal e tunnt, själen blottad och hjärtat kantstött...
Fin vän lyfte mig m sina sms. Kloka. Fina. Stöttande. Reflekterande.
Tack Mia.
Gick hem från Backaplan. Handlade mat.
Rastade Zigge.
Lagade mat. Cornelia kom hem.
Vi åt. Sen kom ett sms, någon ville komma över på ett glas vin.
Rassel rassel, Cornelia och jag plockade undan, fixade.
Mysigt m spontana besök.
Prat m vin.

En tuff dag till ända. 
Zigge väckte mig kl 06.
Gaah.
Och årets sista arbetsdag var igår men idag blir det årets sista tolkuppdrag.
Börjar jobba kl 12.

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback