50 årspresent

Halv elva i torsdags hämtade moster upp mig.

På morgonen hade vi firat Cornelia som fyllde 19 år.
Tänk va tiden går.

Destination Sankt Jörgens spa!  😊
Fick detta i present och just nu passar det extra bra Med tanke på min arm/axel.




Vi checkade in. Fick badrockar handduk och tofflor.
Vilken miljö. Så fint. Något för både kropp och själ. Och ögat.




När vi hade bytt om satte vi oss ner för att invänta spa värdinnan. Ja någon la sig gott i schäslongen.

Det fanns fyra paket att välja på. Vi valde spa Lab. Deras eget. Fick produkter i en liten väska och off gick vi in på spa:t.




Den metallfärgade burken var den serie vi valde.




Tvagningsrummet - här var det bodyscrub som gällde. Från topp till tå. Vi spolade av oss med vatten som vi hade i vackra skålar. Att sitta ner och långsamt göra detta. Njuta av doft. Vatten. 




Ner i detja kallad klev vi efter att vi varit på basturitual. Värdinnan hällde eteriska oljor och vatten på aggregatet sen viftade hon med handdukar som gjorde att doften spred sig. Jag hade turen att dofterna inte fick det att klia i halsen/huden. Eukalyptus och citrongräs.
Att kliva ner i Det kalla vattnet kändes först jobbigt men sedan kom en skön känsla i kroppen. Växlingen från varmt till kallt.

Sen var det ansiktets tur. Facila cleanser och sen en mask. Vi satte oss i eTT vackert rum. Lagom varmt och med fågelkvitter. 

Tvättade av oss innan vi Tog en tur i Kneippen.  Kallt och varmt vatten som vi skulle gång fem varv i.
Så skönt. 




Här är vi ! Moster och jag. Detta är i poolen ute. En härlig känsla att krypa ner i det varma vattnet. Se värmen stiga upp i den svala luften. Vi hade tur m vädret. Det var en fantastisk vårdag.




Miljön här är ljuvlig. Vackra konstföremål. Växter. Ljuset. Värmen. Dofter. Musik.
Genomtänkt för kropp och själ.




Att strosa omkring i badrock. Njuta. Dricka vatten. Äta en frukt.

Vi prövade också swayhyllan - en säng som vaggade oss. Att ligga där med en fin utsikt. Tur jag inte somnade.




Här var det härligt fotbad m ryggen mot ljumma stenläggning.  Sitta ner å prata. Umgås. 




Det var så skönt. När vi hade gjort alla ritualer och kändes oss färdiga så gick vi tillbaka till omklädningsrummet.  Duschade och smörjde in oss m en såå god bodylotion.

Nu var vi redo för lunch.
Och jag säger bara , vilken mat ! To Die för god. 
Rawfood.
Sallader.
Grönsaker.
Fisk. 
Kött.
Vårrullar.




Moster frågade efter receptet och vi fick som svar ett instagramkonto att följa.
Matmedbea. 




Min tallrik.
Maten var himmelsk.
Så många smaker. Inte starkt men kryddigt.
Vi pratade. Njöt av varandras sällskap, miljön och maten.

Moster körde mig hem.

Väl hemma hann jag möta Kevin innan han av Felicia blev körd till jobbet.
Han hade varit på Mölndal. Igen. Hans gips hade gått sönder. Nu har han ett nytt. Rött. Större. Lite mer klumpigt.
Han ska ha det till tisdag nästa vecka.

Cornelia kom hem. Vi åkte för att handla mat. 
Hon hade önskat....Kött! Inte Helt otippat. 

Det blev rostas m sötpotatis pommes.  Sparris. Bearnaisesås. 

Till efterrätt blev det hallonmousse tårta och frukt.

Vi spelade yatzy.
Hon hade turen att slå yatzy två gånger!!






Vilken fantastisk dag. 



Kommentarer
Postat av: Moster

Tack för en skön dag och jättefina bilder och text . Kramar

Svar: Det är jag som ska tacka för en fantastisk present! 💗
Elisabeth T

2017-03-25 @ 19:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback